Sivut

sunnuntai 3. maaliskuuta 2013

Elämä on pelikenttä ilman sääntöjä

Tiina oli pistänyt blogiinsa jälleen haastetta tarjolle ja koska vietän perinteistä löhösunnuntaita, niin tällainen pieni pohdiskelu tuntui ihan hyvältä idikseltä. Olen tehnyt saman haasteen ennenkin, mutta ei anneta sen haitata. Kysymykset ovat kuitenkin erit ja pyrin keksimään uusia faktoja. Sekaan vähän enemmän tai vähemmän kaunista kuvasaldoa meiksistä.

Tämän pienen palkinnon tarkoitus on löytää uusia blogeja ja auttaa huomaamaan heitä, jolla on alle 200 lukijaa. 

1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.
2. Pitää vastata myös haastajan 11 kysymykseen.
3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
4. Heidän pitää valita 11 bloggaajaa, jolla on alle 200 lukijaa.
5. Sinun pitää kertoa kenet olet haastanut.
6. Ei takaisin haastamista


1. Tarkkaavaisimmat lukijat ovat ehkä huomanneet, että olen viime aikoina ollut erityisen innostunut runoudesta. Olen runoja kirjoittanut jo useamman vuoden, mutten milloinkaan niin ahkerasti ja paljon kuin nykyisin. Suurin osa mun runoista on erilaisten tunnetilojen purkua, mutta joukossa on myös täysin randomeita tekeleitä joiden sisällöllä ei ole mitään tekemistä mun oman elämän kanssa.

2. Mulla olisi aika liki valmis tatuointi-idea, mutta en saa aikaiseksi varattua aikaa sen ottamiselle.

3. Olen viime aikoina tutustunut paljon uuteen musiikkiin ja innostunut uusista bändeistä ja löytänyt uudelleen rakkauteni vanhoihin suosikkeihin.

4. Rakastan ruuanlaittoa ja sitä, että saan ruokkia ihmisiä luomuksillani.


Täs mä laittaas safkaa

5. En välitä vieraiden ihmisten mielipiteistä, mutta mulle on hirveän tärkeää, että kaverit ja muutenkin ihmiset joista itse pidän, pitää myös musta ja haluaa jatkossakin viettää aikaa mun kanssa. Saatan olla tämän asian suhteen ihan mielettömän vainoharhainen ja ajatella pienestäkin, että nyt toi ja toi ei enää jaksa mua ja mitähän olen tehnyt väärin. Yksi syy tähän on ehkä se, että mun ei ole kauhean helppo tutustua ihmisiin ja siksi haluan pitää kiinni niistä rakkaista, joita mulla on. Toinen syy on se, että tollaisia kyllästymisiä on mun menneisyydessä ollut eikä se ollut mitään kivaa kun ite ei tajunnut edes mitään tarpeeksi aikaisin.

6. Viikko sitten menetin sydämeni Les Misérables -leffalle. Yksikään elokuva ei ole tehnyt minuun pitkään aikaan niin syvää vaikutusta, ellei Hobittia lasketa. Innostuin leffasta niin paljon, että eilen kävin myös ostamassa hyllyyni romaanin, johon elokuva perustuu.

7. Olen surkea riitelijä. Monet sanovat riitelyn puhdistavan ilmaa, mutta mä tunnen itseni riitatilanteissa ahdistuneeksi. En osaa lähteä puolustuskannalle, otan vaan vastaan sen mitä vastapuoli suoltaa ja syytän itseäni. Jos joskus satunkin sanomaan pahasti, jälkeenpäin olo on paska ja mietin miksi mun piti mennä sanomaan jotain sellaista ihmiselle, josta välitän. Vältän konfliktitilanteita viimeiseen asti ja jos joku purkaa huonoa oloaan muhun, otan sen vastaan passiivisesti.

Täs mun eväät

8. Olen alkanut jo kyllästyä talveen ja olisin täysin valmis kevääseen. En vihaa talvea, mutta kiintiö sen osalta on alkanut toistaiseksi täyttyä. Haluan lähteä ulos vähemmissä vaatteissa ilman, että jäädyn ja suunnitella kivoja keväisiä asukokonaisuuksia joissa painella menemään pitkin katuja.

9. Kaipaan pitkiä ajomatkoja kesäyössä, jolloin tiet ovat lähes autioita ja musiikki pauhaa täysillä. Se on vain jotain täydellistä.

10. Mulla on nälkä.

11. Jos olen jotain iänikuisesta Makkosten perässä rundaamisesta oppinut niin sen, että elämässä pitää mennä eikä meinata. Ei ole olemassa kysymystä kyllä vai ei vaan kysymys on se, mitä pitää tehdä ja järjestellä, että päätös voi toteutua.

Täs mä ja Dregen Pollyt

1. Mikä on suosikkisuklaasi, jos saat valita vain yhden?
Mulla ei ole mitään vakituista suosikkia. Paitsi ehkä Dregen Pollyt, kelpaako ne? Suklaatahan ne on. Muutkin Pollyt on nam. Mutta jos ei niin, niin ehkä valkosuklaa turkinpippuricrushilla maustettuna. 

2. Jos saisit juuri nyt tasan 100 euroa käteen, mitä ostaisit?
Tuhlaisin sen kai levyihin, keikkoihin, vaatteisiin... Kyllä jos meikäläinen saisi satkun tassuun, niin se menisi aika nopiaan. En varmaan edes tajuaisi sitä.

3. Mitä teet ensi viikon viikonloppuna?
Olen lähdössä Turkkuseen moikkaamaan vanhoja kavereita ja syömään safkat porukoiden jääkaapista. Siinä sivussa jotain nostalgisointia ja perushäröilyä. Näkeepi sitten.

4. Minkä asiat haluaisit muuttaa tästä päivästä?
Hmm. Mun Aamukahvit olisivat voineet onnistua ekalla yrityksellä, mutta kahvinkeitin meni taas haihduttamaan hitosti vettä jolloin sumpit maistui ihan kuralta. Siinä meni hukkaan arvokkaita kahvinpuruja ja piti odottaa aamukahvia vielä kauemmin.

Täs mä Laajasalon kirjastossa lukemassa jotain

5. Mikä on romanttisinta, mitä sinulle on koskaan sanottu
Jaa-a. Enpä nyt mitään tiettyä osaa sanoa, mutta kyllä nuo Roxxin antamat hellittelynimet ties mistä paskarumpaleista paatuneeseen pussikaljapapanaan ovat aina yhtä sydäntä lämmittäviä.

6. Miten juot kahvisi? Sokerilla? Maidolla? Mustana?
Kuppi täyteen piri pintaan mustaa kahvia ja sitten tungetaan vielä kaksi palaa/pikkulusikallista sokeria sinne joukkoon.

7. Onko olemassa ihmistä, joka tietää sinusta kaiken?
Nope.

8. Mitä suunnitelmia kesää varten?
Jotain töitä jos saisi ja sitten jokuset festarit.

9. Valehteletko?
Joitakin valkoisia valheita tulee toisinaan ladeltua, mutta ei mulla ole mitään erityistä syytä valehdella. Saatan kyllä jättää asioita kertomatta.

10. Missä näet itsesi kymmenen vuoden päästä?
Kaukana taivaanrannassa.

11. Mikä asia on tällä hetkellä tärkeintä elämässäsi?
Kaikki ihanat kakkapyllyt, keikat ja musiikki yleensä, kirjoittaminen... kahvi.

Täs mä ja pyllyparini leffassa

Ja uudet kysymykset vielä loppuun... Tehkööt kuka vaan, joka kokee kiinnostavaksi. En jaksa haastaa.

1. Jos voisit matkustaa minne tahansa ilman huolia matkakustannuksista, minne lähtisit?
2. Kuka fiktiivinen hahmo olisi sinulle ihanteellisin kumppani?
3. Kuolemasi jälkeen, mistä haluaisit ihmisten muistavan sinut?
4. Millä kirjalla/elokuvalla on ollut suurin vaikutus elämääsi?
5. Mikä mielestäsi on maailman kaunein biisi?
6. Mikä on mielestäsi paras aika vuorokaudesta ja miten se näkyy sinusta?
7. Onko sinulla tällä hetkellä jotain suuria suunnitelmia?
8. Minkä elokuvan kävit viimeksi katsomassa teatterissa?
9. Paras muisto viime kesästä?
10. Mikä vituttaa juuri nyt?
11. Mitä odotat?

2 kommenttia:

  1. Turkku. Jos menee Turkuun, menee Turkku.

    Anteeksi, mutta oli vain pakko kommentoida, sillä inhoan ilmaisua "Turkkuseen" - muunkin takia kuin vain siksi että se on väärin.

    Mut joo, ei mulla muuta, on kivaa olla lukijana ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Turkkuseen, Turkkuseen, Turkkuseen :D Okei joo, sori.
      Kivaa kun olet lukijana ^^

      Poista