Sivut

keskiviikko 22. tammikuuta 2014

C'est la mort

Musiikki on kivaa, se inspiroi. Nyt kävi näin. Ja biisi kliketiklik!

***

Maailma tuntuu keinahtavan. Tuntuu kuin putoaisin kohti avaruutta, hukkuisin tähtien sekaan. Avuttomana, kyvyttömänä tehdä mitään. Toivon, että heräisin ja voisin unohtaa tämän kaiken kuin minkä tahansa muunkin painajaisen. En kuitenkaan löydä täältä pois. Jokaisen oven takaa löydän saman kauhun, eikä mikään vie minua turvaan. Joudun hyväksymään, ettei täältä ole tietä pois.

Lankean polvilleni maahan samaan aikaan kun äänet katoavat maailmasta.

Swan dive down eleven stories high
Hold your breath until you see the light
You can sink to the bottom of the sea
Just don't go without me

Hapuilen käsilläni kultaisia hiuksia, kuljetan suortuvia sormieni lomitse. Ne ovat verestä takkuiset ja tuoksuvat raudalta. Suustani putoilee sanoja, mutten itsekään erota niitä toisistaan. Älä lähde, älä jätä minua tänne. Pyyntöjä, jotka eivät ole enää meistä riippuvaisia. Sinulla oli vielä niin paljon edessäsi. En koskaan kertonut, miten vakaasti uskoin sinuun. Näin sinussa rakastavan veljen, parhaan ystävän ja lempeän kuninkaan. Kaiken sen, mitä et itse nähnyt.

Nyt se kaikki katoaa. Se on enää etäinen loiste silmissäsi, joka hiipuu sitä mukaa kun käteni muuttuvat punaisiksi sinun verestäsi.

Kellon lyödessä rinnassasi viimeisen minuutin merkiksi katsot minua vielä kerran. Hymyilet, olet valmis. Vaikka maailma ympärilläsi romahtaa palasiksi, et pelkää. Olet taistelija viimeiseen hengenvetoon asti.

Go get lost where no one can be found
Drink so long and deep until you drown
Say your goodbyes but darlin' if you please,
Don't go without me

Millaista siellä on? Siellä, minne kukaan ei seuraa. Siellä, missä vain vapaat sydämet kulkevat.

Kuvittelen sinun kääntyvän vielä kerran takaisin. Takanasi laskeva aurinko nielaisee sinut valomereen, tehden yksityiskohdista epäselviä, mutta voin silti nähdä sinun nauravan. Vapaana, valmiina lausumaan viimeiset jäähyväiset maailmalle.

Tee se kaikki, haluan nähdä sinut taas onnellisena. En halua, että sinuun sattuu enää hetkeäkään.
Mutta älä lähde ilman minua.

C'est la vie, C'est la mort
You and me,
Forevermore

Jos kaikki loppuu tänään, nyt kun kaiken piti viimein olla niin kuin pitää, niin olkoon sitten niin. Olen valmis katsomaan silmiin sitä, mitä minun ei ollut tarkoitus kohdata vielä vuosiin.

Menetetty aika on vain pieni hinta siitä, että voin lähteä mukaasi ja kulkea rinnallasi ikuisesti. Vain me kaksi.

Let's walk down the road that has no end
Steal away where only angels tread
Heaven or hell or somewhere in between
Cross your heart to take me when you leave
Don't go
Please don't go
Don't go without me


Olet aina sanonut, että meidän kuuluu pysyä yhdessä. Eikä se ole vain velvollisuus, meillä ei ole muutakaan vaihtoehtoa. Minä en ainakaan tiedä, minne minun kuuluisi edes katsoa ellet sinä osoittaisi minulle suuntaa. Niin se on ollut aina ja niin se tulee aina olemaan. Vaikka tuleva aamu päättäisi kaiken sen mitä oli ja heittäisi meidät kokonaan uudelle, vieraalle polulle niin yksi asia säilyy aina samana.

Älä jätä minua tänne yksin, mennään yhdessä. Kuten aina ennenkin.

En tiedä minne päädymme. En tiedä onko se paikka suloisen kaunis vai loputtomia raunioita, joissa jokainen askel on tuskaa. Ehkei se ole kumpaakaan vaan jotain, mitä kumpikaan meistä ei osaa edes kuvitella.

Otetaan siitä selvää yhdessä. Kun lähdet, ojenna minulle kätesi. Hymyile minulle niin kuin silloin lapsina, kun teimme jotain luvatonta. Tämä on meidän salaisuutemme, jotain minkä vain me kaksi jaamme. Yhdessä me pystymme mihin vain.

Vielä viimeisen kerran.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti